Amellett, hogy vendégként, résztvevőként sajnáljuk ezeket, érdemes abba is belegondolni, hogy a kedvelt helyek és események mögött vállalkozók állnak, akik a korlátozások miatt nehéz helyzetbe kerültek. Többségük a szolgáltatásuk, értékesítésük átalakításával igyekszik túlélni ezeket a hónapokat, de hogy a korlátozások feloldása után is legyen hová beülnünk egy jó forró feketére, egy elgondolkodtató színházi darabra, illetve tudjunk vásárolni a kedvenc táskásunktól, vagy elmehessünk a masszőrünkhöz, életben kell tartanunk őket. Aki helyi termelőnél vagy vállalkozónál vásárol, az nem csak egy terméket vagy szolgáltatást vesz meg, hanem hozzájárul a vállalkozó további működéséhez, a helyi gazdaság fennmaradásához. Ezért is indított kampányt a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara #Heti1Helyi címmel. Ebben arra ösztönzik az embereket, hogy vásároljanak hetente legalább egyszer helyi terméket, rendeljenek heti egyszer étteremből, vegyenek igénybe legalább egy helyi szolgáltatást. „Ha a lakosság vásárlási attitűdje pozitívan változik a kampány hatására, elértük a célunkat. Ha a helyi családi vállalkozások talpon maradnak, azzal a megye gazdaságát is gazdagítják. Egyre többen ismerik fel, hogy a helyi élelmiszerfeldolgozók által készített termékek milyen jelentősen hozzájárulnak az egészségünk megőrzéséhez” – mondja Rabb Szabolcs, a kamara főtitkára.
(X)