Munkáját megbízhatóan, kiegyensúlyozottan végzi, nem kér fizetésemelést és szabadságra sem megy. Ez utóbbiból persze kiderül, hogy Anna Anderson nem élő személy, sokkal inkább egy egyedi mesterségesintelligencia-alapú megoldás, melyet az üzleti támogatóközpontként működő pécsi Anderson Group Hungary Kft. fejlesztett ki.
„Anna Anderson kifogástalanul beszél magyarul, és a sablonválaszok helyett elbeszélget az ügyféllel, tehát a kérdés és nem pedig előre betáplált mondatok alapján fogalmazza meg a válaszát. A másik nagy előnye, hogy könnyen programozható, nem kell hónapokig tanítani és rengeteg adattal ellátni, egy megadott írott háttéranyagból képes megfogalmazni a válaszait. Magyarországon elsőként, a piacon az egyetlen, a kkv-k számára is megvásárolható terméket fejlesztettünk, amely akár hibrid ügyfélszolgálat biztosítását is lehetővé teszi” – mondja Teszárik Zoltán ügyvezető.
Ma már elkerülhetetlen, hogy a vállalkozások AI-alapú megoldásokat integráljanak a működésükbe. Sokakban kérdésként merül fel, hogy mennyit hibázik az eszköz. Az MI sem hibátlan, de jóval kevesebbet téveszt, mint az ember. Már most prognosztizálható, hogy a mesterséges intelligencia Magyarországon két-három éven belül lefelezheti az ügyfélszolgálatos munkaerőt.