Rögtön feltűnik, hogy a fesztiválprogram bővelkedik monodrámákban, melyeknek egy része önéletrajzi írásokra támaszkodik. Kitüntetett figyelemre tarthat számot ezek közül a Gyarmati Fanni-napló részleteit előadó Hámori Gabriella produkciója, illetve a Márai Sándor művét alapul vevő Hallgatni akartam (képünkön), Hegedűs D. Géza előadásában. A POSzT-on szereplő legígéretesebb monodrámának mégis a Keresztes Tamás főszereplésével színre vitt Egy őrült naplója ígérkezik. Az előadást az erőteljes színpadképeiről, izgalmas térkompozícióiról híres Bodó Viktor rendezi, akinek neve hazai és külföldi színházi berkekben is garanciát jelent.
Érdemes odafigyelni a pályakezdő rendezők produkcióira is. Például Szilágyi Bálint Aranjuezi szép napok-rendezésére, amely Zsótér Sándor és Eke Angéla főszereplésével állítja színpadra egy férfi és egy nő vágyakról, álmokról, szexualitásról szóló beszélgetésének történetét. Figyelmet érdemel továbbá Kelemen Kristóf Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk című Trafó-díjas előadása is, amely a POSzT Fesztivál talán egyik legélvezetesebb színházi élményét adja. Benne fiatal színészek mesélnek egy 1969-es botrányba fulladt színészvizsgáról, s közben a jelenlegi színészképzési rendszer problémáira, saját érvényesülési lehetőségeikre is reflektálnak. Izgalmas lehet bárki számára, aki egy kicsit is érdeklődik a színház belső működése iránt.
Több helyszínen, június 8-17.
Az összes POSzT program ITT.