KoffeinBox
KoffeinBox
Stankovics Mátyás / 2020-08-17 lokál
Belegondoltál már, hogy miért olyan szörnyen nagy a különbség a kedvenc kávézód itala és az otthoni kotyogós között? A KoffeinBox havi előfizetéses meglepi kávédobozzal négy pécsi srácnak az a célja, hogy bárkinek otthon is elérhetővé váljanak a feltörekvő magyar pörkölők király kávéi.

Miért vágtatok bele?

Valami olyanba szerettünk volna belekezdeni, ami még nincs. A kávésztori Magyarországon – de egyébként a világban is – egy mostoha, meg nem érdemelt helyen van. Nagyjából a rendszerváltás utáni magyar gasztronómia „rántotthúsos” érájára emlékeztet: az emberek nagyrésze azért kávézik, hogy reggel beinduljon a gyomor vagy délután ne üssön be a kajakóma. Mi nemcsak kávét akarunk eladni, hanem szemléletet akarunk formálni, és hiszünk benne, hogy aki megkóstolja az eggyel jobb kávét, annak utána igénye is lesz rá.

Mi a termék? Mi van a dobozban?

A termékünk egy meglepetés, mert azt mindenki szeret kapni. A boxban egyébként minden hónapban más kézműves magyar kávépörkölő kétféle szemes vagy őrölt kávéját küldjük házhoz egy kis használati utasítással, hogy bárki elkészíthesse. 2x125 gr kávéval már lehet próbálkozni, tök érdekes, hogy különböző módszerekkel elkészítve ezek a specialty tételek mennyire más arcukat tudják mutatni. Az a lényeg, hogy előfizetsz, és havonta érkezik egy doboz, amiben nem tudod, hogy mi van! Ugye, hogy izgalmas?

Kik a pörkölők?

Az országban gombamód szaporodnak a nyerskávé importtal és pörköléssel foglalkozó cégek. Például Baranyában Kiss Tibiék és Hajdú Balázsék is tolják a Bean Onnal és a Cracker Jackkel, az viszont igazi kihívás, hogy a valóban specialtyt, a magas minőséget képviselő arcokat megtaláld. Mi ezzel segítjük az előfizetőinket: felkutatjuk az ország minden zugában a pörkölőket, megismerkedünk velük, teszteljük őket és a kávéjukat, és csak a tényleg profikat engedjük a dobozba és a háztartásokba.

Mennyire indult be a sztori?

Idén májusban indultunk, most a harmadik hónapunkat tapossuk. Egyelőre limitáljuk az egy hónapban rendelhető dobozok számát, de úgy néz ki, érdekli a kávészeretőket a történet. Egy teljes évet töltöttünk a termék tesztelésével, fogyasztói és pörkölői interjúkkal és nagyon igyekeztünk minden tapasztalatunkat belepakolni a termékbe. Most arra vagyunk kíváncsiak, hogy a haveroknak kiadott tesztdobozok után vajon valós keresletet is tudunk-e generálni. Ennél is frankóbb, hogy a pörkölők is full pozitívan állnak hozzánk, szóval akárhogy is, dobozzal vagy anélkül, de úgy néz ki, már az idei évben tök jó kapcsolatokat tudtunk kialakítani a magyar kávékultúra minden szereplőjével.

(További infók: koffeinbox.com)

 

lokál
Portré: Fellegvári András
 
ételital
Egyletből kettő – avagy a sikersztori folytatódik
 
lokál
A Made in Pécs-díj 2015 jelöltjei – Az év művészeti eseménye