Irány a Mecsek!
szerk / 2018-07-09 lokál
Akár rendszeresen sportolunk, akár ritkábban futunk neki a világnak, a nyári melegben valahogy nehezebb megmozdulni. A természet viszont ebben is segít: az árnyas erdők sokkal kellemesebb klímát kínálnak egy forró futópályánál, emellett szuper az izomzatnak is, hiszen nincs két egyforma lépés. Ebben a hónapban sportosabban teljesíthető erdei karikákat ajánlunk a Mecsekben.

Tubes-kerülés| 3,4 km

A Rotary körsétány a város legmagasabb futóköre – az 550m magasan fekvő, szintemelkedés nélküli erdei útvonal még eső után sem sáros. Parkolni a Lapison vagy a Misinán lehet.

Kövestető kör | 10 km

Rajt-cél állomás a Natur Hotel Kövestető – innen a zöld kereszt turistaúton, a Kerék-hegy gerincén átbukva a Pap-réten, majd a Csengő-hegyen keresztül érünk Pusztabányára. Ezután ereszkedve, balra a kék sávra fordulva végigsuhanunk a Hidasi-völgyön, majd Zobákpusztán át újra Kövestetőre jutunk. Útközben több forrásnál is felfrissülhetünk.

Csúcshódító kihívás | 17 km

Püspökszentlászlóról a kék négyzet turistaúton, majd jobbra fel a Mária zarándokúton becélozzuk a Zengő tetejét. Onnan Pécsvárad irányába indulva a piros kereszten egészen a Réka kunyhóig ereszkedünk, majd tovább haladva átváltunk a zöld keresztre. Az 5-ös úti vadászház után, a gerincen átbukva Óbányára érünk. Innen a kék sávon balra, Kisújbánya felé vesszük az irányt a Kelet-Mecsek egyik legszebb völgyében. A faluban a Klumpás-tanya mellett felfelé a dombon a Cigány-hegy alá érkezünk. Itt balra kanyarodva a sárga sáv visszavezet a kiindulási helyünkre. A több komoly emelkedőt számos forrás és egyéb frissítő állomás (értsd büfé, kocsma) teszi elviselhetőbbé.

Néhány tipp erdei sportoláshoz

- Az erdei terep sokkal több izomcsoportot mozgat és erősít, a lejtők viszont jobban terhelik az ízületeket. Legyen nálad feltöltött mobil, ha például kimenne a bokád!

- Védekezz a kullancsok és más vérszívók ellen! A riasztó mellett egy hosszúnaci sem túlzás a vadonban.

- Minimum fél liter vízzel indulj neki! Tájékozódj előre a vízvételi, étkezési lehetőségekről.