Kövi a pécsiek számára a Sopianae Slam Poetry házigazdájaként lehet ismerős, illetve mostanában idegenvezetőként is dolgozik. Jogi egyetemet végzett, ahogy Gabi is, aki ezt pszichológiával egészítette ki és kriminológusként fő kutatási területe az iskolai zaklatás. Egy kislány és egy kisfiú szülei. A környezettudatosság régi törekvésük, de gyökeres életmódváltásuk két éve történt. „Két hónapot töltöttünk Freiburgban, ahol megismerkedtünk a zero waste, azaz a hulladékmentes törekvésekkel és a minimalizmussal, mint életfilozófiával. Ekkor határoztuk el, hogy a pécsi életünket is megváltoztatjuk, hulladékcsökkentésbe kezdünk, tudatosan táplálkozunk és vásárolunk, illetve csökkentjük a tárgyaink számát és ezeket a változásokat egy blogon keresztül fogjuk dokumentálni. Szerettük volna az életünket jobban kézbe venni, megbecsülni, igazán jelen lenni benne. Ezek bárki számára alapvető igények, mégis rengeteg felesleges tevékenység, tárgy és szorongás hátráltat bennünket a mindennapokban” – mondják a kezdetekről. Életmódjukat a zero waste célkitűzéshez igazították. „Első körben elhatároztuk, hogy felhagyunk a shoppingolással. Ezt olyan komolyan vettük, hogy 2018-at vásárlásmentes évnek kiáltottuk ki. Egyik első blogbejegyzésünkben le is írtuk, hogyan sikerült. Élelmiszereket természetesen veszünk, és ha valami tényleg hiányzik a háztartásunkból, akkor azt pótoljuk, de kizárólag előre átgondoltan, tervezetten és célirányosan vásárolunk. Ezzel időt, pénzt és energiát spórolunk. Az élelmiszervásárlásnál elsődleges szempontunk a fenntarthatóság, tehát a csomagolási hulladék csökkentése, minél kevesebb feldolgozott élelmiszer választása, a pálmaolaj elkerülése. Minden vásárláshoz vászonzsákokat, tárolóedényeket viszünk magunkkal. Nem fogyasztunk húst, elsősorban ökológiai és egészségügyi megfontolásból. Az ételeink döntő többségét természetes alapanyagokból, idényzöldségekből állítjuk elő és próbálunk minél többet ezek közül a saját kertünkben megtermelni. Sajnos attól még messze vagyunk, hogy nullára csökkentsük a háztartásunkban keletkező hulladékot, de folyamatosan dolgozunk rajta.”
Kevesebb tárgy, kiadás, kapkodás, hulladék. Több idő, élmény, odafigyelés. Tudatos táplálkozás, vásárlás – így foglalják össze a Szimpla Sziget küldetését. Kövi és Gabi szándéka, hogy másokat is segítsenek ezen az úton. „A mi életünk célja, hogy harmóniában tudjunk élni saját magunkkal és a környezetünkkel, utóbbi alatt a szociális és a fizikai környezetet egyaránt értünk. A szimplasziget.hu blogunk célja pedig, hogy gyakorlati útmutatást tudjunk adni másoknak is. Szeretnénk egy kis zero waste szakácskönyvet összeállítani, rendszeres hírlevelet beindítani, és online kurzusötleteink is vannak a távolabbi jövőre nézve.” A blogon keresztül olyan kezdeményezéseket indítanak, amikhez bárki csatlakozhat. „Hirdettünk vásárlásmentes kihívást, és ebédszemét kihívást is, ahol a megfőzött ételt kellett a keletkezett hulladékkal együtt lefotózni és kiposztolni. Ennek a visszhangja egészen meglepett bennünket. Végigsepert az online sajtón, bekerültünk tévé- és rádióműsorokba, és még egy nagy áruházlánc is be akart állni a kampány mögé. Az ő ajánlatukat végül nem fogadtuk el, főleg azért, mert social media kampányra akartak pénzt adni, mi pedig fizetett lájkok helyett organikusan elért, cselekvésre elkötelezett követőkre vágyunk.” Rendszeresen hívják őket iskolai foglalkozásokra, fenntarthatóságról szóló programokra, beszélgetésekre. Legközelebb Pécsett a Globális Klímahét nevű eseményen találkozhatunk velük szeptember 27-én, októberben pedig részt vesznek egy kerekasztal-beszélgetésen a budapesti Simplicity fesztiválon.
Aki szívesen követné Kövit és Gabit, illetve a zero waste célkitűzést, annak egy tippet is adnak az induláshoz. „Ha valaki erre az útra lép, érdemes azzal kezdeni a változtatást, ami a legkönnyebben megy – nekünk ilyen volt a tusfürdőről szappanra való átállás, vagy a vászonzacskók használata –, és lépésenként haladni előre. Jó módszer az is, ha elkezdjük szelektálni a tárgyainkat, mert így szembesülhetünk vele, hogy mennyi felesleges cuccunk van. Ez az érzés segít az impulzus-vásárlások elkerülésében.”