Teszteltük: Falánk Pisztráng
Müllner & Kálmán Content Lab / 2019-07-01 ételital
Tikkasztó, álmos szombat délelőtt érkezünk a belváros zajától és a nagy forgalomtól távoli aprócska étkezdébe, tervezetten a nyitásra. Méghozzá azért, mert előző nap a nyitástól számított alig egy focimeccsnyi idő alatt fogyott el a hely névadó fogása, a pisztráng, másnap tehát már biztosra mentünk.

A kínálat éppoly egyszerű, mint maga a hely. Pisztrángból közepes és nagyobb darabok között választhatunk. A krumpli fakultatív, a hal pedig eredendően salátaágyra kerül. Harcsa és lazacburger is akad, de hát a név kötelez.

Aprócska hely, leginkább büfé, benne steril minimal dizájn. A teraszon négy hosszú asztal, mellettük sörpadokkal. Az egyszerűségében megkapó helytől nem is várunk mást, azt viszont nagyon, hogy bárcsak ugyanolyan egyszerűen értelmeznék a halat is, mint a külcsínt. Milyen remek lenne, ha pont annyit lenne a vaslapon a hal, amennyit kell neki, sem túl- sem alul nem készülne. Roppanna a bőre, és közben rugalmas maradna a húsa. Ha nem lenne túlízesítve, akkor is boldogok lennénk. Ilyesmikről gondolkodtunk a kellemesen hűvös 1 literes szódánkat komótosan adagolva poharainkba, amikor is az ígért 15 percnél talán még valamivel korábban is, elkészültek a halak. Már a látvány is biztató volt, de pár falat után rá kellett döbbennünk, hogy előzetes elvárásaink egyáltalán nem bizonyultak lehetetlennek. A hal friss, jóízű, kellően sós, bőre roppanós. A saláta hozza, amit a legjobb zacskós hozhat, ám valami minimális öntetet azért igényelne. A sült krumpli ropogós, jó minőségű mélyhűtött, legalább nem fáradtolajban sült egyenhasáb.

A szerviz szakszerű és barátságos. Nem túl gyakori a pont jól eltalált szívélyesség és figyelmesség, de itt e tekintetben is megszületik a harmónia, és teljesen természetes módon került az asztalunkra a kínálatból hiányzó kávé, amit a szomszédos cukrászdából hoztunk át az asztalunkhoz.

Rókusalja utca 15. K-Szo 11:00-18:00; V 11:00-16:00.