Kattints és vidd! – Muncholás Pécsen
Kattints és vidd! – Muncholás Pécsen
Müllner & Kálmán Content Lab / 2025-02-17 ételital
Ételt menteni és jót enni bombabiztos receptnek tűnik, hiszen megvan a jótett-érzés, és közben még spórolunk is. Muncholtál már? Mi igen.

Röviden: a Munch másnap már nem eladható, ám jó minőségű termékekből összeállított ételcsomagok gyűjtőhelye. A csomagokat jelentős kedvezménnyel tudjuk megvásárolni a Munch applikáción keresztül és mivel a fizetés is az appon belül zajlik, így a helyszínre érve vagy átvehetjük az előre összeállított csomagot, vagy adott esetben mi magunk válogathatjuk össze a tartalmát. Mindkettőre akad példa. A kínálatban kifőzdék, bisztrók, pékségek, áruházak (Spar, Penny), de még virágboltok csomagjai is elérhetők.

Felelősségérzet

Mint minden közösségi alapú applikáció, ami a megosztáson alapuló gazdaság (shared economy) jegyében született, a Munch is épít a fogyasztók hiten és meggyőződésen alapuló döntéseire. Gondoljunk csak bele, amikor először airbnb-ztünk vagy ubereztünk, akkor az addigi hotel- vagy taxi-költségekhez képest lényegesen alacsonyabb ár és maga az elv – hogy egy hozzánk hasonló, „átlagos” ember lakásában lakhatunk vagy autójában utazhatunk – együtt verhetetlenek voltak. Az, hogy később e kissé romantikus beleérzést kijózanította néhány kevésbé jó tapasztalat, kódolva volt ezekben a szolgáltatásokban.

A 2020-ban indult, az ételpazarlás visszaszorításáért is tenni kívánó Munch-applikáció csapata ellenben – minden eddigi jel szerint – igyekszik kiküszöbölni ezt a kódolt hibát. Méghozzá egyrészt úgy, hogy a munka egy részét – okosan – a felhasználókkal végezteti el. Ugyanis az értékelések és a vélemények nagyban befolyásolhatják a következő vásárló döntését, pláne egy olyan hely esetében, ahol korábban még nem vásárolt a felhasználó. Elég egy apró említés a száraz kifliről, vagy a reméltnél jóval kisebb adagról és máris nehezebben kattint a leendő vásárló.

Közösségi és személyes

Most már Pécsett is szép találatokkal gazdagodik a kínálat, a vizsgált pár napban 14-15 helyet is találtunk, folyamatos használat mellett pedig minden bizonnyal egyre többet is fogunk. Kifőzdék, éttermek (Spájz, Fekete Lovag), pékségek (Lipóti, Kovács, Hungária), élelmiszerboltok (Penny, Spar), kávézók (Szünet, Cooltour, Magtár, Starbucks), valamint cukrászdák (Vagamary, Mischler) csomagjait szemezgethettük. Találtunk távolabb is pakkokat: Harkány, Siklós, Bóly, Komló, Szentlőrinc is föl-fölvillan a Munch térképén.

Ahogy az app is, úgy egyre több helyen az üzletben is mondják: „Köszönjük az ételmentést!”, sőt, az is előfordult, hogy ez magára a csomagra is rá volt írva, amin a keresztnév és egy smiley is szerepelt.

Kérdés persze, hogy mennyire fér bele egy adott élethelyzetbe, hogy nem mindig tudhatjuk, mi is van a csomagban. A húsos menüt nem tudjuk a vega családtagnak ajánlgatni, míg a kakaós csigáért rajongó ovisnak nem mondhatjuk, hogy ebben a csomagban most csak sós kifli volt. Ez a meglepetés ereje. Le is vesz a vállunkról gondot azáltal, hogy nem kell gondolkodni: azt esszük, amit kapunk, azaz nem mindig oldja meg a célzott kéréseket, de nem is ez a dolga. 

ételital
Fiatal pécsi mesterek 6. – Tejhely
 
lokál
Made in Pécs-díj 2019 – A győztesek
 
film
Jupiter felemelkedése