Az életünk minden téren gyorsan változik, köszönhetően a technológiai fejlődésnek. Ezzel együtt természetesen a szokásaink is változnak, szinte naponta jelennek meg új platformok és eszközök. Ez hatással van arra is, ahogyan zenét hallgatunk, de nem csak az egyértelmű oldalról, hogy felváltotta a fizikai formátumot a streaming, a CD-t az okostelefon, de hatással van arra is, ahogyan élőben hallgatunk zenét. Személyes zenehallgatási szokásaink társasági tevékenységből sokkal izoláltabbá váltak, köszönhetően a fülhallgatóknak, és manapság koncertre járni már inkább szociális esemény, mintsem fókuszált zeneélvezet és zenészekre figyelés. Vagy mégsem?
A kulturális és zenei szektorban alig néhány jelentés méri globálisan vagy nemzeti szinten, mi is történik a zeneiparban a gazdasági oldalon, de lényegében semmilyen adattal nem rendelkezünk arról, hogy egy átlagos ember mennyit költ zenére, milyen egyedi szociológiai trendek és viselkedési minták uralják a szektort, főképp az élőzenei életben. Az EEnlarge Europe azt tűzte ki céljául, hogy olyan területekről gyűjtsön adatokat és információkat, amit korábban még nem kutattak, a kutatást pedig évente megismétlik, hogy a trendek változásait is mérni tudják. Az életben naponta új kihívásokkal nézünk szembe, a pandémia után jött a háború, az infláció, az energiaválság, tudni akarják, ez hogyan hat a közönségre, lehetőleg minden aspektusból. Ez a friss tudás segíteni fogja nem csak a kis klubokat, de a zenészeket, a fesztiválszervezőket, és a teljes kulturális szektort, ezért őszintén hálásak, ha a kérdőív kitöltésével segítitek a munkájukat.
(X)