A test és a lélek tavaszi nagytakarítása
Bite Orsi / 2020-03-12 lokál
A természet kedélyjavító hatásairól számtalan tanulmány született már, így nem is szeretnénk magyarázni, hogy miért jó kirándulgatni az erdőben. A városlakók által oly’ kedvelt Mandulás–Malomvölgyi tó–Rotary-körsétányon túl is számos kiránduló útvonalat nyújt számunkra a Mecsek, ebből szemezgetünk most Müller Nándor: Barangolások a Mecsekben című túrakönyvéből, amely a Mecsekerdő gondozásában jelent meg.

Éger-völgyi kirándulás

Az Éger-völgyi parkolóból a Z- és a K+ jelzésen haladva eljutunk az Éger-völgyi-tóhoz, amely ideális kiindulópont a környék bebarangolásához. A Z- jelzésen az Éger-tető felé vesszük utunkat, a jobbra tartó úton rövidesen megérkezünk a Mohosi-kis–kúthoz. Innen balra tartva meredeken emelkedünk a zöld körrel. Egy kis erdei tó mellett elhaladva elérünk az Éger-tető szépen felújított központjához, ahol kiépített játszótér és egy kilátó is található. Innen a zöld körön haladva eljuthatunk a Jakab-hegyre, vagy a rét keleti felén lévő jelöletlen ösvényen visszaereszkedhetünk a völgy felé. Az erdei tornapálya mellett elsétálva visszajutunk a Z- jelzésen a völgybe, ahol akár szalonnasütéssel is zárhatjuk kirándulásunkat.

A Remete-rétről Büdös-kútra

A Remete-rétre számos módon el lehet jutni, akár busszal, autóval vagy épp gyalogszerrel a Mandulás tornapályáról. A réten kialakított esőbeálló és pihenő még hasznos megálló lehet rövid túránk után. Sétánkat a K- jelzésen kezdjük, a Lapis felé vezető országúton átkelve igazi erdei ösvényen haladunk a csodás bükkerdőben. Ezután érünk a mesebeli helyszínhez, ahol kulcsosház, források és patak vár bennünket. Innen visszafelé is indulhatunk, de akár kis kitérővel, a Z+ jelzésen a Sós-hegyi kilátóhoz is eljuthatunk, ahonnan ugyanezen a jelzésen kanyarogva visszaérhetünk kiindulásunk pontjára.

Biciklivel a Mecsekben

Bár számos turistaút van a Mecsekben, figyelni kell arra, hogy melyik alkalmas kerékpáros közlekedésre. Az egyik legkedveltebb vonal, amely akár tapasztalatlanabb biciklisek számára is jó lehet, az a P- jelzés a Dömörkaputól a Kantavár irányába. A romok megismerése után megpihenhetünk a Kis-réten, amely szépen gondozott beállóval és tűzrakókkal vár bennünket.