Egy pécsi világmárka – Nosiboo
Egy pécsi világmárka – Nosiboo
promo / 2023-02-06 lokál
A belvárosi felüljáró árnyékában megbújik egy vállalkozás, amiről a helyiek közül sokan talán nem is hallottak még, pedig a pécsi cég évente több százezer elektromos orrszívót gyárt és értékesít világszerte. A Nosiboo két alapítóját, Mátrabérci Zsoltot és Streitmann Waltert arról kérdeztük, mi viszi őket előre a siker útján.

Mekkora cég ma a Nosiboo?

SW: Annak idején ketten fejlesztettük ki az első terméket, amire a vállalkozást építettük. Két évvel ezelőtt már húszan voltunk, most pedig negyven fő feletti a létszámunk, éppen bővítjük is az irodahelyiségünket. A régióban lévő partnereinket is hozzászámolva 120-150 főnek adunk munkát. Az utóbbi két év során a forgalmunk többszörösére növekedett, jelenleg 23 országban vagyunk jelen az USA-tól Dél-Koreáig. Sokat értékesítünk forgalmazókon keresztül, de a termékeink közvetlenül is megrendelhetők a gyártói webshopunkból vagy az Amazonról.

MZs: Ezt a növekedést igyekszünk lekövetni minőségbiztosítási és szervezeti területen is. Ma már komoly vállalatirányítási rendszerünk van és jól körülhatároltak a munkakörök, miközben nagyon vigyázunk arra, hogy szerethető és barátságos munkahely maradjunk, ahol odafigyelünk egymásra a mindennapokban. A versenyképes bérezést alapvetőnek tartjuk, de az is nagyon fontos számunkra, hogy szeressenek itt dolgozni a kollégáink, ezért sok belsős programunk van. Bármekkorára is növekszik a létszám, a személyességet szeretnénk megőrizni. Talán ennek a munkahelyi légkörnek tudható be, hogy nálunk minimális a fluktuáció.

Hogyan lett egy kétszemélyes start-upból többszázezres eladásokat produkáló vállalkozás?

MZs: 2013 őszén mutattuk be az első termékünket egy európai expón. A kezdetektől hittünk benne, hogy jó, és ma is ez az egyik legfontosabb hajtóerőnk. Azt gondoljuk, hogy kitartónak kell lenni, rugalmasan kell reagálni a változásokra és a vevői visszajelzésekre. Orvostechnikai eszköz minősítésű termékeket gyártunk, amiknek számos előírásnak meg kell felelniük. A Nosiboo-nál komoly team dolgozik a fejlesztésen és a gyártástámogatáson, ezeket nem is engedjük ki a kezünkből. Óriási kihívás volt a covidra, vagy a jelenlegi alkatrészhiány idején a váratlan helyzetekre reagálni, de ebben is a rugalmasságunk, a gyors reakciók segítettek. A folyamatos gyártás érdekében jelentős készletünk van a szükséges alkatrészekből, így az elmúlt 2 évben egy napra sem állt le a termelésünk.

SW: Szabadalmaink és minőségirányítási rendszerünk lehetővé teszik, hogy a partnereinkhez kihelyezzük a szükséges tudást és eszközöket, így minőségben és volumenben is fejlődni tudunk. Ez azt is jelenti, hogy a regionális partnereinknek együtt kell növekedniük velünk, ezek az együttműködések is részei a sikerünknek.

Mi mindent jelent a Nosiboo brand?

MZs: Elsősorban hatékony, bababarát és preventív jellegű termékeket. Az orrszívóink használatával megelőzhetők a komolyabb betegségek és gyógyszeres kezelések, ráadásul a gyermek és ezáltal a szülő is jobban alszik, ha tiszta a pici orra. A termékeink hatékonyságát klinikai vizsgálatokkal tudjuk bizonyítani, amik jelenleg is zajlanak. Számos nemzetközi díjat kaptunk és néhány országban piacvezetők a termékeink – például Dél-Koreában az orrszívás egyet jelent a Nosiboo-val. Miközben az értékesítésünknek csak 4%-a magyarországi forgalom, nagyon büszkék vagyunk arra, hogy mindezt Pécsről értük el, a regionalitást is szem előtt tartva a működésünkben. A pécsiségünket abban is megmutatjuk, hogy támogatjuk a helyi sportéletet, azon belül is az utánpótlást.

SW: A fő termékünk az eredeti maci formájú készülék, ami kiállta az idő próbáját. Ezen kívül van akkumulátoros pingvin formájú és manuális változata is az orrszívóknak. Minden termékünkhöz elérhetők pótalkatrészek és kiegészítők. A jövőben szeretnénk a meglévő modellek fejlesztése mellett új termékeket is bemutatni, és tovább növelni az értékesítést a meglévő partnereken keresztül, illetve új piacok elérésével egyaránt. A küldetésünk egy nemzetközi baba-brand építése. Ezért nem állunk meg a létszámbővítéssel, jelenleg is keresünk új kollégákat az értékesítési és a fejlesztési területekre.

(X)

 

zene
„Azt hisszük, elmondtunk mindent”
 
film
A játszma
 
lokál
A 21. századi nő a futást választja